Podle Toyoty není výroba hybridních vozů zdaleka tak drahá

16 Říj

Není tomu tak dlouho, co přední světoví výrobci automobilů včetně giganta General Motors zpochybňovali výrobu hybridních vozů (vozů s kombinací pohonu benzínem a elektřinou). Tvrdili, že jde pouze o přechodnou fázi předtím, než začne masová výroba automobilů, poháněných palivovými články s nulovými emisemi. Zároveň obviňovali jediné dva výrobce, kteří svými hybridními vozy zaplavují trh, že je prodávají vzhledem k výrobní náročnosti hluboko pod cenou. Toyota tvrdí, že dříve se mohla podobná obvinění zakládat na pravdě, ale nyní, když továrna uvedla na japonský trh před měsícem druhou generaci vozů Prius, už je situace jiná. „První Priusy jsme sestavovali na jediné montážní lince v Takaoce a později v Motomachi,“ řekl Kendži Takahara, ředitel sousední továrny v Cusumi, která nyní Priusy vyrábí. „Nyní tyto vozy znikají na stejné lince jako čtyři další sedany.“

To je pro největšího výrobce vozů v Japonsku, který hodlá v nepříliš vzdálené budoucnosti nabízet hybridní verze u několika dalších modelů vlastní výroby, obzvlášť důležitý krok. Toyota doufám, že počínaje rokem 2005 prodá automobilů s hybridním pohonem 300 000 ročně. Hybridní pohon využívá elektrické motory a baterie, které dodávají energii během zrychlování a dále šetří palivo během brzdění a jízdy na neutrál. Podle Toyoty potřebuje Prius litr benzínu k ujetí 35,5 kilometru. Současná výrobní linka dokáže vyrobit jeden vůz na minutu v porovnání s osmi až deseti minutami, které k sestavení jednoho kusu potřebovaly předchozí linky. Prius je současně nejprodávanější značkou masově prodávaného hybridního automobilu na celém světě. Jedinou konkurencí je Toyotě jedině Honda, druhý největší výrobce vozů v Japonsku – ale z důvodu nízkého prodeje probíhá výroba hybridního automobilu Insight takřka stejně pomalu jako u sportovních modelů NSX a S-2000. Honda po čtyřech letech prodeje tvrdí, že z hybridních vozů nedosahuje takřka žádný zisk.

Leave a Reply