Hodnota virtuálního majetku

28 Úno

Čínský soud nařídil společnosti, provozující on-line herní systém, aby vrátila veškerý virtuální majetek hráči, jehož uživatelský účet byl vykraden hackerem. Lidový soud v okrese Čao-jang týden před Vánoci rozhodl, že společnost je povinna vrátit poškozenému čtyřiadvacetiletému Li Hong-čenovi veškerý majetek, který během hraní hry získal, protože vlastní neopatrností podobnou věc vůbec připustila. Mladíkovi přitom trvalo shromažďování virtuálních peněz a zbraní v on-line hře „Hong Yue“ neboli „Rudý měsíc“ dva roky a utratil přitom za připojení více než 10 000 yüanů (v přepočtu přes 31 000,- Kč).

V únoru ale jednoho dne zjistil, že byl jeho účet vykraden hackerem, který na něj získal přístup přes centrální server. Softwarová firma Beijing Arctic Ice Technology Development, která hru vyvinula, však tvrdila, že jeho majetek nemá žádnou skutečnou hodnotu a představuje pouze datové soubory; Li Hong-čen se obrátil na soud se žádostí o náhradu deseti tisíc yüanů. A uspěl.

„Zaplatil jsem za to vybavení svou prací, časem, rozhodováním a penězi, a samozřejmě je to můj majetek,“ prohlásil Hong-čen v rozhovoru pro čínský zpravodajský server Xinhuanet. Tento server uvedl, že šlo o vůbec první soudní spor, týkající se virtuálního majetku v Číně. Je ovšem jen dalším příkladem toho, jak se hranice mezi on-line hrami a skutečným světem smazávají. Někteří hráči už začínají prodávat předměty a celé postavy z her pomocí internetových aukcí na serveru eBay. Některé společnosti se dokonce rozhodly tohoto fenoménu využít a vyvíjejí hry, které fungují na základě skutečných peněz. Projekt Entropia, spuštěný v lednu 2003, dovoluje svým uživatelům nakupovat vybavení a zase prodávat předměty, ve hře získané, za skutečné peníze.

Leave a Reply